Przy pierwszych Zełbiakach pisałam tak:

 Ciąg dalszy moich psychodelicznych eksperymentów z Caran D'ache Museum i Białymi Nocami. Cztery prace temu miałam po prostu sprawdzić sobie kolorki, a wciągnęło mnie to szalenie. Żadnej natury, żadnego kopiowania, interpretowania, bez patrzenia na nic poza zestawem kolorów. To dla mnie wytchnienie i przygoda. Takie terapeutyczne, wyzwalające. Kolejne ruchy ręki, zacieki, kształty, kolory wyznaczają kolejne partie, niby nic nie przedstawiają, a sugerują wszystko co pojawia się po sobie. W trakcie obracam. Raz maluję w pionie, raz w poziomie, trochę tak, trochę w obróceniu o 180', czasem kredką trzymaną w stopie, czasem zalewam wodą, obsypuję solą. Wszystko to po to, by przechytrzyć tendencję mózgu do szukania znanych wzorców. Trochę jak skręcać w nieznane ścieżki za każdym razem, gdy rozpoznajesz trasę. Takie no.. zełbiaki, nie z natury, a ze łba robione, choć ten mój łeb właśnie natury pełen. W sensie przyrody. Czy cykl? Chyba tak. To jest IV, a powstają średnio co tydzień. Przyszły razem z pandemią :| Drugą pracę nazwałam "covid19.2020", o pierwszej pisałam, że majaczył mi covid w głowie podczas rysowania. Patrząc na te twory i na samą siebie ostatnimi tygodniami myślę, że to klucz. To IV cześć mojej obrazkowej opowieści o tych ciekawych czasach. Z zewnątrz domu-twierdzy wpływa na mnie pandemia i polityka, od środka dzieci, które są tu cały czas. Ta korona-rzeczywistość bardzo ustawia moje emocje, różne lęki, gniew, bezsilność ale i litość, wdzięczność czy wzruszenie. Co jest we mnie to pewnie takich zełbiakach widać. Kto ma fantazję i zapędy psychoanalityczne może posilić się na interpretację ;) Ps. Uwaga! Rzetelny badacz nie może opierać się jedynie o analizę wytworów! To mi jak mantrę powtarzali na studiach. Niezbędne są inne metody badawcze w tym obserwacja, do której serdecznie zachęcam jak tylko skończy się izolacja :) #akwarele #kredkiakwarelowe #aquarellepainting #aquarelle #aquarelprint #passion #hobby #obrazek #picture #mindart #covidart #coronaart #emotionart #carandachemuseum #carandache #carandachemuseumaquarelle #whitenight #białenoceakwarele #polishartist #fullcolorart




Komentarze

Popularne posty